матэрыял падрыхтаваны
Акадэміяй кіравання пры Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь
на аснове звестак Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь, Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь, Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь, Міністэрства транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь, Міністэрства фінансаў Рэспублікі Беларусь, Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі.
У аснове дзяржаўнай палітыкі Рэспублікі Беларусь заўсёды будзе чалавек, яго інтарэсы і патрэбы. Аб гэтым Прэзідэнт Беларусі А. Р. Лукашэнка заявіў 23 верасня 2020 г. у час урачыстай цырымоніі інаўгурацыі ў Палацы Незалежнасці. «Сіла беларускай улады, заклад даверу да яе складаюцца ў тым, што нават у самыя цяжкія часы мы не адмаўляліся ад сваёй сацыяльнай палітыкі, ад сацыяльна арыентаванай дзяржавы. Падтрымка пенсіянераў, шматдзетных сем'яў, сацыяльна слабых слаёў грамадства застанецца візітнай карткай беларускага шляху пры любых абставінах і ў любых умовах», - падкрэсліў беларускі лідэр.
Аб некаторых аспектах сацыяльнай дзяржавы
Чалавек - вышэйшая каштоўнасць сацыяльнай дзяржавы, якая стварае ўсе неабходныя ўмовы для забеспячэння яго годнага жыцця і свабоднага развіцця.
У залежнасці ад ступені ўдзелу дзяржавы ў падтрымцы сацыяльнай сферы можна вылучыць тры асноўныя мадэлі сацыяльнай дзяржавы. Амерыкана-брытанская мадэль характарызуецца мінімальным удзелам дзяржавы, а фінансавую аснову рэалізацыі сацыяльных праграм складаюць у першую чаргу прыватныя зберажэння і прыватнае страхаванне. Падобная мадэль сацыяльнай дзяржавы характэрна для ЗША, Англіі і Ірландыі. Скандынаўская мадэль з'яўляецца поўнай яе супрацьлегласцю. Гэтая мадэль ўвасабляецца ў палітыцы такіх краін, як Швецыя, Фінляндыя, Данія, Нарвегія. Доля сацыяльных расходаў у гэтых краінах вельмі высокая: значную частку выдаткаў на сацыяльныя патрэбы бярэ на сябе дзяржава, таксама яна з'яўляецца ключавым вытворцам сацыяльных паслуг. У кантынентальнай мадэлі дзяржава, як правіла, нясе адказнасць толькі за выдачу сацыяльных дапамог, але не арганізацыю сацыяльных паслуг. Тут бюджэтныя адлічэнні і страхавыя ўзносы работніка і працадаўцы на сацыяльныя мерапрыемствы прыкладна роўныя. Гэтай мадэлі ідуць Германія, Францыя, Аўстрыя, Бельгія.